Ο θυρεοειδής αδένας παίζει σημαντικό ρόλο στον οργανισμό μας και είναι πολύ σημαντικό να λειτουργεί σωστά. Αν υπάρχει κάποια διαταραχή στη λειτουργία του, θα υπάρξει μείωση στην έκκριση ορμονών και θα σημειωθούν συμπτώματα όπως χρόνια κόπωση, υπνηλία, κατάθλιψη, μείωση του μεταβολισμού και άλλα προβλήματα υγείας.

Οι διαταραχές στην λειτουργία του θυρεοειδούς μπορούν να ρυθμιστούν με συνθετικές ορμόνες, αλλά και με ισορροπημένη διατροφή με πολλές πρωτεΐνες και λαχανικά.

Παρακάτω παρουσιάζεται μια λίστα από τρόφιμα που έχουν θετικές επιπτώσεις στην λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα:

Φρέσκα φρούτα και λαχανικά
Η παχυσαρκία είναι ένα από τα πρώτα συμπτώματα διαταραγμένης λειτουργίας του θυρεοειδούς. Για να μπορέσει κάποιος να χάσει βάρος να καταναλώνει τροφές με λίγες θερμίδες, πολλά λαχανικά και φρούτα. Προσπαθήστε να περιλαμβάνετε φρούτα και λαχανικά σε κάθε γεύμα σας. Ορισμένα τρόφιμα όπως το βατόμουρο, το κεράσι, οι γλυκοπατάτες και οι πράσινες πιπεριές είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά. Οι ιδιότητες αυτών των τροφίμων μπορούν επίσης να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.

Φασόλια
Τα φασόλια είναι μια σημαντική πηγή ενέργειας που είναι απαραίτητη εάν ο θυρεοειδής αδένας σας προκαλεί κόπωση και εξάντληση. Τα φασόλια περιέχουν πρωτεΐνες, σύνθετους υδατάνθρακες, ανόργανα άλατα, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, πράγμα πολύ χρήσιμο αν έχετε έναν αργό μεταβολισμό.

Ψάρι
Ο σολομός και ο τόνος είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, που τους καθιστά ιδανική επιλογή για μεσημεριανό γεύμα ή δείπνο. Η δυσλειτουργία του θυρεοειδούς μπορεί να προκαλέσει αύξηση της χοληστερόλης. Με αυτό τον τρόπο επίσης αυξάνεται και ο κίνδυνος των καρδιακών παθήσεων. Είναι γνωστό ότι τα οξέα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μπορούν να βοηθήσουν στην συνολική λειτουργία του οργανισμού και να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Τα ψάρια επίσης είναι καλή πηγή σεληνίου, το οποίο είναι πολύ σημαντικό για τη σωστή λειτουργία του θυρεοειδούς.

Ξηροί καρποί
Οι ξηροί καρποί όπως τα φουντούκια, τα καρύδια, τα καρύδια Βραζιλίας και τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε σελήνιο, που συμβάλλει στην σωστή λειτουργία του θυρεοειδού. Μπορείτε να τα καταναλώνετε ως σνακ, αλλά μπορείτε επίσης να τα προσθέσετε στο γιαούρτι ή σε σαλάτες. Δύο καρύδια Βραζιλίας είναι αρκετά για τις καθημερινές ανάγκες του θυρεοειδούς αδένα. Θα χρειαστείτε μια χούφτα από άλλου είδους ξηρούς καρπούς προκειμένου να καλύψετε τις ίδιες καθημερινές ανάγκες.

Φύκια
Τα φύκια περιέχουν υψηλό ποσοστό ιωδίου, ένα βασικό συστατικό για την καλή λειτουργία του θυρεοειδούς. Επίσης, περιέχουν φυτικές ίνες, ασβέστιο και βιταμίνες Α, Β, C, E και Κ.  Μπορείτε να καταναλώνετε τα φύκια σε σούπες αλλά και σαλάτες. Θυμηθείτε να συμβουλευτείτε το γιατρό σας πριν αποφασίσετε να αυξήσετε την πρόσληψη ιωδίου.

Προιόντα Ολικής αλέσεως

Ο αργός μεταβολισμός είναι ένα κοινό σύμπτωμα διαταραχής της λειτουργίας του θυρεοειδούς. Τα προιόντα ολικής αλέσεως είναι πλούσια σε φυτικές ίνες που βοηθούν στη ρύθμιση της εργασίας των εντέρων. Όμως οι ίνες τους μπορεί να παρέμβουν στη διαδικασία της απορρόφησης των συνθετικών ορμονών. Εάν παίρνετε χάπια για το θυρεοειδή αδένα, το καλύτερο είναι να τα πάρετε λίγες ώρες πριν ή μετά την κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s